Výměna                           turbodmychadla

Výměna turbodmychadla přímo u nás na dílně - 

vždy na předem stanovený termín písemnou (mailovou) formou!!! 

Nabízíme výměnu Vašeho nefunkčního (poškozeného) turbodmychadla přímo na naší provozovně pro osobní nebo dodávkové vozy do 3,5t.

Výhodou pro zákazníka je taková, že v případě řešení reklamace na turbodmychadlu, nebude zdlouhavě řešit reklamaci jinde v autoservise. Zároveň se tak automaticky prodlouží záruční doba na turbodmychadlo z 12 na 24 měsíců a to pouze za splnění předem daných podmínek

1). Demontáž vadného turbodmychadla z vozidla.

2). Rozebrání a odborné zjištění závady, z jakého důvodu se turbodmychadlo poškodilo. Nezbytný krok, který eliminuje poškození repasovaného nebo nového turbodmychadla. Téměř vždy je na vině problém někde na motorové části.

3). Jakmile známe příčinu závady na motoru, nebo okolo něj, tuto závadu musíme neprodleně odstranit. Kompletně může zničit turbodmychadlo DPF filtr. Spaliny nemohou volně proudit výfukovou soustavou směrem ven a vrací se jakoby zpět na rotor turbodmychadla, to pak tlačí na axiální ložisko, které se deformuje a zanedlouho dojde k totální destrukci turbodmychadla.

4). Kontrola všech součástí olejové soustavy, tlakové trubky, hadičky, sítka v hlavním přívodu motorového oleje do středu turbodmychadla. Pokud je něco poškozeno, musí se vyměnit za nové.

5). Demontáž olejové vany provádíme z hlavního důvodu a to kvůli řádnému odstranění nečistot! Při běžném odsávání motorového oleje (což dělá většina autoservisů) nedojde k odstranění veškerých nečistot, jako jsou karbon a kovové části motoru. Tyto nečistoty ucpou sací olejový koš, který je potřeba pro řádné mazání motoru a turbodmychadla.

6).Kontrola výkonnosti olejového čerpadla, jestli dává předepsaný tlak, tak aby dostatečně tlakově mazal uzel turbodmychadla a celého motoru.

7). Kompletní vyčistění olejové vany vč. komponentů okolo ní, ve speciálním roztoku.

8). Případná výměna olejového čerpadla.

9). Montáž olejové vany - těsnění vany - těsnění speciálním motorovým silikonem

10). Kompletní řádný průplach motoru speciálním dekarbonizačním přípravkem.

11). Nový olejový filtr (dle značky a ceny dodavatele)

12). Nový motorový olej (cena dle značky a ceny dodavatele) pouze značkový s pečetí.

13). Kompletní prohlídka + vyčištění vzduchové soustavy vč. intercooleru.

14). Nový vzduchový filtr (cena dle značky a ceny dodavatele)

15). Odborná a precizní montáž repasovaného turbodmychadla

16). Nová kompletní sada těsnění ( cena dle dodavatele a výrobce)

Reklamace nebude uznána v případě budoucího poškození turbodmychadla repasovaného nebo nového z důvodu pro nás nepředvídatelných a těžce preventivně dohledatelných příčin jako např. nasátí s motorové části, například odlomek carbonu, kousek odlomeného poškozeného ventilu hlavy a následná destrukce turbodmychadla (rotor-kompresní kolo-ložisková skříň-geometrie).

Propálený píst od špatně fungující vstřikovací trysky.

Palivo v mot. oleji (naředěn) pohonnými palivy.

Nasátí cizího tělesa.

Roztržení rozvodového řemenu, nebo řetězu apod.

Opravy neprovádíme částečně, ale vždy kompletní!!


K této službě, taky nabízíme:

-výměna vstřikovacích trysek -výměna filtru pevných částic DPF. -vyčištění EGR ventilu nebo nutná výměna za nový.

-výměna rozvodové sestavy.

Kompletní repase brzdové soustavy včetně profesionálního lakování třmenů.

Tato služba je především pro zákazníky, kteří mají své auto rádi a neřeší cenu jako např.

''Nějak mi to udělejte, ale prosím jen do ceny 9.500,-Kč, ono 10.000,-Kč už je moc.''


Tady jsou příklady, co vše můžeme při výměně turbodmychadla zjistit:

Máme spoustu případů, kdy majitel auta prohlásil, že potřebuje opravit turbo na autě.

Tak jej u nás demontujeme, rozděláme a zjistíme, že turbo je funkční, sice jen asi z 50% ale je, takové turbodmychadlo se kompletně repasovat musí..

Protože následně zjistíme, že má axiální vůli, která se už z principu neustále zvětšuje až do doby, kdy vrtulky brnknou o stěnu, hlavní zajišťovací matička s levotočivým závitem se většinou uvolní a vypadne spolu s poničenou vrtulkou do sání a výfukového systému.

Jenomže axiální vůle na rotoru turbodmychadla se neudělá sama od sebe, s 98% je ucpaný nebo rozpadlý katalyzátor či filtr pevných částic (DPF). Katalyzátor se musí vyměnit za nový, DPF filtr dnes už preferujeme nový, před čištěním, v ceně už není tak dramatický rozdíl, vyčištěný DPF filtr se zanáší znatelně dříve.

Následně čistíme celou trakci sání a zjišťujeme, že je prasklá gumová hadice sání, se shora prasklina vidět nebyla až po důkladném prohlédnutím, takto sice auto jede ale při delší jízdě do kopce padá do nouzového režimu.

Aby toho nebylo málo tak zjistíme, že jsou téměř všechny podtlakové hadičky kaput, takže kompletní výměna i s ventilem N75, ten už měl přímý zásah od nějakého rádoby odborníka.

Ale pozor!!! Už vypadá, že by to mohlo být vše. Takže cena je úplně mimo předem dohodnutou cenu.

Přibližné orientační ceny za práci:

:Přistavení vozu a zjištění závady zdarma

:Vylití starého mot. oleje ihned po zahřátí motoru zdarma

:Demontáž poškozeného turbodmychadla 1.850-3.900,-Kč

U některých vozidel se musí demontovat celý motor, kardan 4x4, aby bylo vůbec možné se k turbodmychadlu dostat.

:Demontáž vzduchového sacího a plnícího traktu vč. INTERCOOLERU 500-800,-Kč

:Mytí speciálním roztokem vzduchového sacího a plnícího traktu vč. INTERCOOLERU 700-900,-Kč

:Montáž repasovaného turbodmychadla vč. těsnění. 1.950-4.950,-Kč

:Výměna olejového filtru 100-300,-Kč

:Nalití nového značkového mot. oleje dle dané specifikace a množství 20,-Kč

:Montáž vzduchového sacího a plnícího traktu vč. INTERCOOLERU 500-800,-Kč

:Výměna vzduchového filtru 50-100,-Kč

:Výměna kabinového filtru 200-490,-Kč

:Nenadálý úkon jako např. demontáž DPF filtru nebo katalyzátoru, apod., práce: 3.000,- až 7000,-Kč

:V případě nutnosti DPF filtr nebo katalyzátor nový 2.000,- až ------,-Kč

:Odzkoušení opraveného vozu zhruba 50 -100km někdy i víc (v nádrži musí být min.1/2 paliva) zdarma

:Předání vozidla

Materiál: Ceny jsou pouze orientační

:Motorový olej dle dané specifikace od 600,-Kč do 3.000,-Kč

:Repase turbodmychadla standart od 6.200,-Kč - 8.500,-Kč, BITURBO 12.500,-Kč

:Těsnění sada MELETT 300 - 600,-Kč

:Olejový filtr 300 - 800,-Kč

:Vzduchový filtr 150 - 600,-Kč

:Palivový filtr 150 - 600,-Kč

:Kabinový filtr 150 - 600,-Kč

:Podtlakové hadičky 300 - 700,-Kč

:Kovové nerez objímky 50 - 200,-Kč

:V případě nutnosti DPF filtr nebo katalyzátor nový 2.000 - ???-Kč

:INTERCOOLER 1.900,- ???,-Kč

:Stahovací plastové pásky 30,- až 100,-Kč

:Montážní materiál, jako šrouby, matky, podložky, měď, pozink, nerez, grafitová vazelína, uvolňovač rezavých šroubů, různé přípravky chemie atd.

:Jiná nenadálá závada cena neznámá

Uvedené ceny jsou bez DPH


Doba práce je dle množství provedených úkonů a složitosti.